Κυριακή, 14 Φεβρουαρίου 2016

Ωμοφαγία: Νέα τάση διατροφής για αποτοξίνωση, απώλεια κιλών και όχι μόνο

Ωμοφαγία: Νέα τάση διατροφής για αποτοξίνωση, απώλεια κιλών και όχι μόνο

Συντάκτης: Αναστασία Καρούτη, 23/03/2015
Ωμοφαγία: Νέα τάση διατροφής για αποτοξίνωση, απώλεια κιλών και όχι μόνοΝέες τάσεις στη διατροφή, που περιγράφονται ως υγιείς και με τις οποίες μπορεί κανείς να αποτοξινωθεί και να αδυνατίσει, εμφανίζονται τακτικότατα πλέον γύρω μας.
Αγνό, καθαρό, ωμό
Μια διατροφή που αποτελεί «παρακλάδι» της χορτοφαγίας είναι η ωμοφαγία. Ενώ στη χορτοφαγία (vegetarianism) και στην αυστηρή χορτοφαγία (veganism) τα φαγητά μαγειρεύονται, στην ωμοφαγία (raw veganism) η διατροφή κάποιου αποτελείται από ωμά τρόφιμα, ενώ αποκλείεται η κατανάλωση τροφών ζωικής προέλευσης. Τα τρόφιμα που καταναλώνονται κυρίως είναι λαχανικά, φρούτα, ξηροί καρποί και σπόροι. 
Ωμά θεωρούνται τα τρόφιμα που δεν έχουν υποστεί οποιαδήποτε επεξεργασία σε θερμοκρασία ανώτερη των 42 βαθμών Κελσίου, είναι ακατέργαστα και οργανικά (δεν περιέχουν συντηρητικά, δεν έχουν καλλιεργηθεί με φυτοφάρμακα, δεν έχουν εκτεθεί σε ακτινοβολία και δεν είναι γενετικά τροποποιημένα).
Πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα του μαγειρέματος
Το μαγείρεμα έχει τόσο θετικές όσο και αρνητικές συνέπειες. Εάν μαγειρέψουμε κάτι σε υψηλή θερμοκρασία ή για πολλή ώρα, τότε το πιθανότερο είναι πως καταστρέφουμε κάποια από τα θρεπτικά στοιχεία των συστατικών, όπως οι βιταμίνες και τα ιχνοστοιχεία. Τοξίνες και χημικές ουσίες που προκαλούν καρκίνο αναπτύσσονται όταν το φαγητό καίγεται ή όταν παρασκευάζεται  με έλαια ή λίπη που θερμαίνονται τόσο, ώστε να παράγουν ατμό (όπως στο τηγάνισμα δημιουργούνται ακόρεστα λίπη). Η παρασκευή ενός φαγητού σε χαμηλή θερμοκρασία, από την άλλη, διατηρεί τα θρεπτικά συστατικά και μειώνει την απελευθέρωση τοξικών και χημικών ουσιών.
Φυσικά, το μαγείρεμα κάνει και καλό: απελευθερώνει συστατικά όπως τα αντιοξειδωτικά και βοηθά στην ευκολότερη κατανάλωση των πρωτεϊνών, ενώ μειώνει τις αλλεργικές αντιδράσεις που μπορεί να προκληθούν από την κατανάλωση κάποιων ωμών τροφών.
Τι κερδίζει ένας ωμοφάγος;
Αποτοξίνωση και απώλεια βάρους
Η κατανάλωση ακατέργαστων τροφών και οργανικών φρούτων και λαχανικών, που είναι όσο το δυνατό αγνότερα, βοηθά στην αποτοξίνωση του οργανισμού. Προβλήματα δυσκοιλιότητας και πεπτικές διαταραχές βελτιώνονται με τη χορτοφαγία και την ωμοφαγία. Επιπλέον, καθώς μιλάμε για μια ιδιαίτερα φυσική διατροφή που είναι μεν πλήρης, αλλά όχι επιβαρυντική για τον οργανισμό, το αποτέλεσμα είναι και η απώλεια βάρους. Οι ωμοφάγοι καταναλώνουν τρόφιμα πλούσια σε φυτικές ίνες, που χορταίνουν τον άνθρωπο χωρίς να περιέχουν πολλές θερμίδες. Επομένως, βοηθούν στην απώλεια βάρους.
Ενέργεια και κέφι
Ωμοφαγία: Νέα τάση διατροφής για αποτοξίνωση, απώλεια κιλών και όχι μόνοΗ ενέργεια που απαιτείται από τον οργανισμό μας για την πέψη ζωικών τροφών είναι τόση ώστε να μας καταβάλλει. Το ίδιο ισχύει και για την κατανάλωση αλκοόλ, καφέ, ζάχαρης. Με την ωμοφαγία, αλλά και με άλλες χορτοφαγικές δίαιτες, ο οργανισμός μας παύει να αγωνίζεται για την πέψη «δύσκολων» τροφών. Το αποτέλεσμα είναι να νιώθουμε πως είμαστε γεμάτοι ενέργεια, να ξυπνάμε με κέφι και να διαμορφώνουμε θετική στάση ζωής!
Όχι πια πόνος και αλλεργίες
Πολλοί άνθρωποι είδαν τη διαφορά πριν και μετά την ωμοφαγία στο σώμα τους, με την απώλεια συμπτωμάτων όπως οι πονοκέφαλοι, οι πόνοι περιόδου (πριν και κατά την έμμηνο ρύση), ενώ άλλοι διαπίστωσαν πως σταμάτησαν να υποφέρουν από αλλεργίες, ακόμη και μυκητιάσεις.
Τέλος στους εθισμούς
Τέλος, μιας και η ωμοφαγία καλλιεργεί έναν εντελώς διαφορετικό τρόπο ζωής και μια άλλη φιλοσοφία, βοηθά στην καταπολέμηση κακών συνηθειών, όπως το τσιγάρο, το αλκοόλ και ο καφές.
Πολλά τα οφέλη, αξίζει να το δοκιμάσετε έστω για λίγο με σκοπό μια γερή αποτοξίνωση!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...