Κυριακή, 14 Φεβρουαρίου 2016

Τροφές για την κατάθλιψη και την αϋπνία

Συντάκτης: Αναστασία Καρούτη, 22/03/2015
Τροφές για την κατάθλιψη και την αϋπνίαΚάθε τροφή περιέχει διαφορετικά συστατικά που αφορούν συγκεκριμένες λειτουργίες του οργανισμού μας. Την ίδια στιγμή η κάθε τροφή που καταναλώνουμε έχει και ψυχικές επιπτώσεις. Οι μελέτες γύρω από τα αποτελέσματα των τροφών στην ψυχική μας υγεία έχουν ενταθεί τα τελευταία χρόνια και πολλοί άνθρωποι που ακολουθούν θεραπείες για ψυχικές νόσους καταναλώνουν τροφές που μπορούν να βοηθήσουν εξίσου. Ας δούμε κάποιες τροφές που μπορούν να μας βοηθήσουν να αντιμετωπίσουμε φυσικά την κατάθλιψη και την αϋπνία.
Για την κατάθλιψη
Κατά τη διάρκεια του χειμώνα, πολλοί άνθρωποι αναφέρουν πως πάσχουν από συμπτώματα κατάθλιψης. Ίσως φταίει η εποχή, το κρύο, η έλλειψη κοινωνικοποίησης και η ένταση της καθημερινότητας (συνήθως οι διακοπές και οι άδειες από την εργασία μας «έρχονται» το καλοκαίρι). Η αλήθεια είναι, όμως, πως συνήθως τον χειμώνα επιλέγουμε τροφές πλούσιες σε λίπη και καταναλώνουμε πολλά γλυκά κλεισμένοι στο σπίτι. Υπάρχουν, λοιπόν, τροφές που μπορούν να μας φτιάξουν τη διάθεση και να μην μας επιβαρύνουν τόσο;
Τροφές πλούσιες σε ωμέγα-3 λιπαρά
Τροφές που είναι πλούσιες σε ωμέγα-3 λιπαρά μας κάνουν καλό, καθώς ενισχύουν τη λειτουργία του εγκεφάλου, βελτιώνουν την κυκλοφορία του αίματος και ενδυναμώνουν το κυκλοφορικό μας σύστημα μειώνοντας τον κίνδυνο φλεγμονών και καρδιακών παθήσεων. Πηγές ωμέγα-3 λιπαρών είναι τα καρύδια, αλλά και τα λιπαρά ψάρια (σολομός, τόνος, σκουμπρί). Άλλες τροφές που περιέχουν ωμέγα-3 λιπαρά είναι το τόφου, οι σαρδέλες, το βοδινό κρέας και οι γαρίδες.
Πρωτεΐνες
Η γαλοπούλα μπορεί να καταπολεμήσει την κατάθλιψη. Περιέχει πρωτεΐνες, αλλά και μια χημική ουσία, την τρυπτοφάνη, η οποία ευθύνεται για την έκκριση της «ουσίας της ευτυχίας», δηλαδή της σεροτονίνης. Άλλες πηγές τρυπτοφάνης είναι το κοτόπουλο, το τόφου, τα σπαράγγια, οι μπανάνες και ο λιναρόσπορος (που περιέχει, επίσης, ωμέγα-3 λιπαρά).
Μπαχαρικά
Ο κουρκουμάς (ή κιτρινόριζα) είναι ένα μπαχαρικό που καταπολεμά την κατάθλιψη. Πειραματιστείτε με την ινδική και την ταϊλανδέζικη κουζίνα, που τον χρησιμοποιούν κατά κόρον και πολεμήστε την κατάθλιψη με… πιπεράτο τρόπο!
Για να σας λύσουν τα χέρια
Τροφές για την κατάθλιψη και την αϋπνίαΕάν παίρνετε το χειμώνα τόσο βαριά που νιώθετε να σας πλακώνει η θλίψη, έχετε πάντα πρόχειρα στα ντουλάπια σας μερικά από τα παρακάτω τρόφιμα, που θα σας κάνουν να νιώσετε καλύτερα: ποπ κορν, ακατέργαστη βρώμη, ξηρούς καρπούς, φυστικοβούτυρο. Μια ομελέτα από ασπράδια αυγών θα σας βοηθήσει, όπως και τα σνακ και το ψωμί από δημητριακά ολικής άλεσης, τα φρούτα και το cottage cheese.
Για τις αϋπνίες
Εάν, ωστόσο, εκτός από αρνητικά συναισθήματα και συμπτώματα κατάθλιψης υποφέρετε και από αϋπνίες, έχουμε μερικές εναλλακτικές λύσεις και για αυτό το πρόβλημα. Έτσι, δεν χρειάζεται να στραφείτε σε υπνωτικά χάπια, καθώς υπάρχουν φυσικές λύσεις.
Υδατάνθρακες
Μια μικρή ποσότητα υδατανθράκων που θα χωνέψουμε καλά πριν πάμε για ύπνο μας χαλαρώνει και μας βοηθά να κοιμηθούμε. Μπορείτε να φάτε μια μικρή μερίδα φρούτων ή μισή μπανάνα, για παράδειγμα, ακόμη και ένα κομμάτι μήλο και λίγο τυρί. Η βρώμη είναι επίσης μια λύση (και δεν επιβαρύνει τον οργανισμό, καθώς είναι πλούσια σε φυτικές ίνες που διευκολύνουν την πέψη της).
Φυτικό τσάι
Πιείτε μια κούπα πράσινο τσάι, χαμομήλι, φασκόμηλο ή ένα άλλο αφέψημα. Η βαλεριάνα είναι πολύ γνωστή για τις καταπραϋντικές της ιδιότητες, όπως και το μελισσόχορτο και η πασσιφλόρα. Αντί για ζάχαρη, μπορείτε να γλυκάνετε το ρόφημά σας με λίγο μέλι.
Κεράσια
Τα κεράσια περιέχουν υψηλά ποσοστά μελατονίνης, η οποία είναι μια ορμόνη που εκκρίνεται από τον οργανισμό και που βοηθά τον εγκέφαλο να καταλάβει πότε είναι η ώρα να κοιμηθούμε. Η μελατονίνη γενικότερα βοηθά στον προγραμματισμό των σωματικών μας λειτουργιών. Μπορείτε να φάτε μια μικρή μερίδα με κεράσια προτού πάτε για ύπνο ή να πιείτε τον χυμό τους.
Επομένως, εξοπλιστείτε!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...