Σάββατο, 4 Οκτωβρίου 2014

Δαμάσκηνα φρέσκα & ξερά – Σύμμαχος ομορφιάς και υγείας

damaskina

Δαμάσκηνα φρέσκα & ξερά – Σύμμαχος ομορφιάς και υγείας

Δαμάσκηνα φρέσκα και ξερά  είναι μια από τις πιο ευεργετικές τροφές που μας προσφέρει η φύση.
Η σωματική μας υγεία εξαρτάται άμεσα από το τι καταναλώνουμε, γι’αυτο και πρέπει να επιλέγουμε τις τροφές μας, ώστε να έχουμε καλή φυσική κατάσταση. Σίγουρα στα σπίτι σας αλλά και στις εξόδους σας θα υπάρχουν ξηροί καρποί. Αν και αρέσουν σχεδόν σε όλες μας ,θα πρέπει να τους αποφεύγουμε καθώς προσθέτουν θερμίδες στο διαιτολόγιο μας.
Θα μπορούσατε όμως να τους αντικαταστήσετε με δαμάσκηνα τα οποία έχουν μεγάλη θρεπτική αξία και δεν θα πρέπει να λείπουν από την διατροφή μας.
Φρέσκα ή αποξηραμένα, τα δαμάσκηνα είναι μια από τις πιο ευεργετικές τροφές που μας προσφέρει η φύση. Είναι χυμώδεις καρποί με διαφορετικό σχήμα και μέγεθος, έχουν γλυκιά γεύση και εξαιρετικό άρωμα.
Αποτελούν καλή πηγή βιταμινών Α και C, έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες με αποτέλεσμα να συμβάλλουν στην καλή λειτουργία του εντέρου.
Επιπλέον έχουν μέγιστη αντιοξειδωτική ικανότητα και αποτελούν ασπίδα του οργανισμού από παθήσεις όπως καρδιοπάθεια αλλά έχουν και την ικανότητα να επιβραδύνουν την γήρανση του σώματος. Μάλιστα τα αποξηραμένα έχουν εξαπλάσια αντιοξειδωτική ικανότητα από τα φρέσκα. Περιέχουν κάλιο, ασβέστιο, σίδηρο, φώσφορο και μαγνήσιο.
Τα ξερά δαμάσκηνα αποτελούν, επίσης κορυφαία πηγή των βιταμινών του συστήματος Β για την καταπολέμηση της κόπωσης.
1235
Τα ξηρά δαμάσκηνα
Τα ξηρά δαμάσκηνα είναι πλούσια σε πολύτιμα θρεπτικά συστατικά, μέταλλα και βιταμίνες, που θωρακίζουν τον οργανισμό απέναντι σε ασθένειες, αλλά και φτωχά σε άλλα συστατικά που μπορεί να επιβαρύνουν την υγεία.
Συγκεκριμένα:
  • Είναι πλούσια σε φυτικές ίνες
  • Περιέχουν φυσικά σάκχαρα και όχι επεξεργασμένη ζάχαρη
  • Έχουν χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη
  • Δεν περιέχουν λιπαρά και χοληστερόλη
  • Δεν περιέχουν αλάτι, συντηρητικά, χρωστικές
  • Είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά συστατικά
  • Περιέχουν βιταμίνες και μέταλλα, όπως βιταμίνη Α (β-καροτένιο), κάλιο
  • και σίδηρο
  • Είναι χαμηλής περιεκτικότητας σε θερμίδες (20 θερμίδες/τεμάχιο).
1.Φιλικά προς την καρδιά: Η προστατευτική δράση των δαμάσκηνων έναντι του κινδύνου εμφάνισης καρδιαγγειακών νοσημάτων έγκειται στην υψηλή περιεκτικότητά τους σε αντιοξειδωτικά, όπως πολυφαινόλες που εμποδίζουν την οξείδωση της «κακής» (LDL) χοληστερόλης, αλλά και στις αδιάλυτες φυτικές ίνες που βοηθούν στη μείωση των επιπέδων χοληστερόλης στο αίμα.
Ένα ποτήρι χυμός δαμάσκηνων σάς προσφέρει τόσο κάλιο όσο οι μπανάνες και τα πορτοκάλια, βοηθώντας στην ομαλοποίηση του καρδιακού ρυθμού και της αρτηριακής πίεσης. Γι’αυτόν το λόγο η κατανάλωση ξερών δαμάσκηνων συνιστάται συχνά σε όλους όσους υποφέρουν από υπέρταση.
Επιπλέον ο χυμός δαμάσκηνων έρχεται δεύτερος σε περιεκτικότητα διαλυτών ινών (περιέχει περισσότερες ίνες από τα ξερά όσπρια). Σύμφωνα με τους ερευνητές του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια στο Ντέιβις η ημερήσια κατανάλωση μιας χούφτας ξερών δαμάσκηνων είναι ένας καλός τρόπος να μειώσετε την LDL χοληστερόλη χωρίς φάρμακα.
2.Πολύτιμα για το έντερο: Τα δαμάσκηνα αποτελούν το κατεξοχήν τρόφιμο που βοηθά στην καταπολέμηση της δυσκοιλιότητας, λόγω της υψηλής περιεκτικότητάς τους σε φυτικές ίνες.
Ωφέλιμα στα οστά: Τα αποξηραμένα δαμάσκηνα φαίνεται ότι συμβάλλουν και στην πρόληψη της οστεοπόρωσης, προάγοντας την οστική αύξηση. Συγκεκριμένα, μελέτες έδειξαν ότι η υψηλή κατανάλωση ξηρών δαμάσκηνων βελτιώνει τους δείκτες οστικού σχηματισμού σε μετεμμηνοπαυσιακές γυναίκες.
3.Ασπίδα κατά του καρκίνου: Μελέτες συσχετίζουν την υψηλή κατανάλωση δαμάσκηνων με το μειωμένο κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του μαστού και του παχέος εντέρου, αδρανοποιώντας καρκινογόνες ουσίες που προκαλούν μεταλλάξεις σε υγιή κύτταρα και παρεμποδίζοντας τον πολλαπλασιασμό των καρκινικών κυττάρων.
4.Σύμμαχος στο διαβήτη: Λόγω της υψηλής περιεκτικότητάς τους σε φυτικές ίνες και του χαμηλού γλυκαιμικού τους δείκτη, τα ξηρά δαμάσκηνα μπορούν
να καταναλώνονται από άτομα με διαβήτη στο πλαίσιο της θεραπευτικής τους αγωγής, καθώς παρεμποδίζουν τη γρήγορη αύξηση των επιπέδων γλυκόζης
στο αίμα.
5.Ρυθμιστές της αρτηριακής πίεσης: Μελέτες δείχνουν ότι η συστηματική κατανάλωση φυτικών ινών μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο εμφάνισης υπέρτασης, αλλά και να βελτιώσει τα επίπεδα της αρτηριακής πίεσης σε ήδη υπερτασικά άτομα. Η ρύθμιση της πίεσης με την κατανάλωση δαμάσκηνων ενδέχεται να οφείλεται και στην πλούσια περιεκτικότητά τους σε κάλιο, καθώς πολλές μελέτες συσχετίζουν την υψηλή πρόσληψη καλίου με τη μείωση του κινδύνου υπέρτασης.
6.Χρήσιμα στη μείωση βάρους: Τα ξηρά δαμάσκηνα αυξάνουν το αίσθημα του κορεσμού, έχουν χαμηλή θερμιδική αξία και λιπαρά και γι” αυτό μπορούν να ενταχθούν σε δίαιτες απώλειας βάρους, ενώ χάρη στη γλυκιά τους γεύση μπορούν να αντικαταστήσουν άλλα γλυκά σνακ που είναι πλούσια σε λιπαρά, ζάχαρη και θερμίδες. Επιπλέον, μελέτες δείχνουν ότι τρόφιμα πλούσια σε φυτικές ίνες, όπως είναι και τα ξηρά δαμάσκηνα, βοηθούν μακροπρόθεσμα στη διατήρηση φυσιολογικού σωματικού βάρους.
7.Ισχυρά αντιοξειδωτικά. Τα ξηρά δαμάσκηνα εμφανίζουν πολύ υψηλή περιεκτικότητα σε αντιοξειδωτικά.
8.Ασπίδα ενάντια στην οστεοπόρωση .Σύμμαχος ενάντια στην οστεοπόρωση αποδεικνύονται τα ξερά δαμάσκηνα . Ερευνα …Μετά την πάροδο του έτους η οστική μάζα των γυναικών εξετάστηκε (ειδικότερα, εξετάστηκε η ωλένη και η σπονδυλική στήλη τους). Διαπιστώθηκε ότι η ομάδα που κατανάλωνε δαμάσκηνα είχε σημαντικά αυξημένη οστική πυκνότητα σε σχέση με κείνη που κατανάλωνε τα ξερά μήλα. Οι ερευνητές αποδίδουν το γεγονός στην ικανότητα των ξερών δαμάσκηνων να μειώνουν την ταχύτητα αποικοδόμησης των οστών, η οποία με την ηλικία γίνεται μεγαλύτερη σε σχέση με την ταχύτητα παραγωγής τους.
Αξίζει δε να σημειωθεί ότι δεν είναι μόνο οι μετεμμηνοπαυσιακές γυναίκες που πάσχουν από οστεοπόρωση. Οι ερευνητές εκτιμούν ότι η κατανάλωση δαμάσκηνων θα έχει το ίδιο αποτέλεσμα τόσο σε γυναίκες όσο και σε άνδρες που υποφέρουν από αθυτή.
9.Αντιγηραντική και Αντικαρκινική δράση 
Τα δαμάσκηνα είναι θαυματουργά! Έχουν αποδεδειγμένα αντιοξειδωτική, αντιγηραντική και αντικαρκινική δράση και γι αυτό δεν υπάρχει τίποτα καλύτερο ως βασικό συστατικό για μια μάσκα.
maska-antigiransis-me-damaskina
Μάσκα αντιγήρανσης με δαμάσκηνα
Τα δαμάσκηνα είναι θαυματουργά! Έχουν αποδεδειγμένα αντιοξειδωτική, αντιγηραντική και αντικαρκινική δράση και γι αυτό δεν υπάρχει τίποτα καλύτερο ως βασικό συστατικό για μια μάσκα.
Θα χρειαστείτε 5 δαμάσκηνα χωρίς κουκούτσι μαζί με 1 κουταλιά της σούπας σταφίδες για 1 ώρα σε ένα φλιτζάνι ροδόνερο. Στη συνέχεια, βάλτε τα στο μίξερ προσθέστε πέντε φράουλες, δύο κουταλιές ταχίνι, 1 κουταλάκι κακάο και ένα κουταλάκι κολοκυθόσπορους!
Μόλις το μείγμα γίνει ενιαίο προσθέστε δύο κουταλιές της σούπας μέλι και απλώστε την στο πρόσωπό σας για 20-30 λεπτά. Ξεπλύνετε με χλιαρό νερό και κρατήστε τη μάσκα για μια εβδομάδα στο ψυγείο.

Βάλτε δαμάσκηνο στη διατροφή σας και χάστε κιλά!
Το δαμάσκηνο είναι ένα φρούτο που δεν το επιλέγουν συνήθως οι άνθρωποι που θέλουν να χάσουν σωματικό βάρος μέσω της διατροφής τους. Αντιθέτως είναι αρκετά διαδεδομένο σε όσους υποφέρουν από προβλήματα δυσκοιλιότητας, αφού περιέχει πολλές φυτικές ίνες.
Ωστόσο, μία νέα έρευνα του πανεπιστημίου του Λίβερπουλ, έρχεται να αποδείξει ότι η κατανάλωση δαμάσκηνων ως μέρος μιας ισορροπημένης διατροφής, βοηθάει στην απώλεια περισσότερου σωματικού βάρους.
Συγκεκριμένα, οι ερευνητές συγκέντρωσαν στοιχεία για 100 υπέρβαρους/παχύσαρκους ανθρώπους για να δουν αν τα δαμάσκηνα θα τους βοηθούσαν στο πρόγραμμα διαίτης που ακολουθούσαν για περίοδο τριών μηνών. Η θεωρία που ήθελαν να αποδείξουν ήταν ότι τα δαμάσκηνα θα έκαναν τους συμμετέχοντες να νιώθουν περισσότερο χορτασμένοι και για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, μειώνοντας, έτσι, την όρεξή τους για φαγητό.
Χώρισαν τους συμμετέχοντες σε δύο ομάδες: η μία έτρωγε δαμάσκηνα στην διατροφή της και η άλλη όχι. Διαπίστωσαν ότι τα μέλη της πρώτης ομάδας έχασαν κατά μέσο όρο 2 κιλά και μείωσαν την περιφέρεια του σώματός τους κατά 2,5 εκατοστά στους 3 μήνες του προγράμματος. Από την άλλη πλευρά, τα μέλη της δεύτερης ομάδας έχασαν 1,5 κιλό και 1,7 εκατοστά στην περιφέρεια κατά μέσο όρο.
Διατροφική αναλυση αποξηραμενων δαμασκηνων  ανα 40gr.
Ενεργεια                                                             96 Θερμίδες
Νάτριο                                                              2mg    0,1% ημερήσιες τιμές*
Υδατάνθρακες  σύνολο                                      25g             8%
Φυτικές Ίνες                                                          3g            12%
Σάκχαρα                                                              17g
Πρωτεΐνη                                                              1g.
Η βιταμίνη Α 17% ,βιταμίνη C 3%,Ασβέστιο 1% ,Σίδηρος 2% ημερήσιες τιμές*
* Ποσοστό ημερήσιες τιμές βασίζονται σε μια δίαιτα 2.000 θερμίδων.

Μαρμελάδα δαμάσκηνο
marmelada damaskino
Υλικά για 1 μεγάλο βάζο

1 ½ κιλό ώριμα δαμάσκηνα
600 γρ. ζάχαρη
1-2 κλαράκια δυόσμο
Εκτέλεση
Πλένετε καλά τα δαμάσκηνα και αφαιρείτε τα κουκούτσια (κρατάτε 8-10 κουκούτσια στην άκρη).
Βράζετε τα δαμάσκηνα με 1 ½ φλιτζάνι νερό σε μια κατσαρόλα και χαμηλή φωτιά για 30΄. Προσθέτετε τη ζάχαρη χαμηλώνετε λίγο ακόμα τη φωτιά και συνεχίζετε το βράσιμο για 30΄ ακόμα, ανακατεύοντας συνεχώς, μέχρι να δέσει η μαρμελάδα (κατά διαστήματα ξαφρίζετε).
Αποσύρετε το σκεύος από την εστία και προσθέτετε το δυόσμο Μόλις κρυώσει καλά η μαρμελάδα, τη μεταφέρετε σε μικρά αποστειρωμένα βάζα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...