Σάββατο, 4 Οκτωβρίου 2014

Τροφές που καταπολεμούν την αϋπνία

Συντάκτης: Λιάνα Γεωργουλοπούλου,

Υπολογίζεται ότι ένας στους τρεις ενήλικες μένουν ξάγρυπνοι τη νύχτα εξαιτίας του άγχους και των σκέψεων που δεν αφήνουν το μυαλό τους να «αφεθεί» στον ύπνο. Η αϋπνία αποτελεί ένα κοινό σύμπτωμα των ημερών που ταλαιπωρεί εκατομμύρια ανθρώπους παγκοσμίως και μπορεί να γίνει μέχρι και αφόρητη όταν συνεχίζεται για μεγάλο χρονικό διάστημα. Γενικότερα πάντως, όταν ένα άτομο πάσχει από αϋπνία, το σώμα του δεν μπορεί να παράγει αρκετή σεροτονίνη ή μελατονίνη, ώστε να κοιμηθεί επαρκώς.
Παρόλα αυτά, υπάρχουν ορισμένα τρόφιμα που μπορούν να διεγείρουν την παραγωγή αυτών των χημικών ουσιών και να συμβάλλουν στη χαλάρωση και την ενέργεια του μυαλού και του σώματος. Ειδικότερα, η κατανάλωση τροφών, πλούσιων σε τρυπτοφάνη, λίγο πριν την ώρα του ύπνου βοηθά σε έναν γρήγορο και ξεκούραστο ύπνο που όλοι τον έχουν ανάγκη! Τα παρακάτω τρόφιμα θα σας αναδείξουν τη λύση στο ζήτημα της αϋπνίας μέσα από τη φυσική και όχι τη χημική θεραπεία της…
Τροφές που «καταπολεμούν» την αϋπνία
Κεράσια
Τα κεράσια χαρακτηρίζονται ως μια τεράστια πηγή μελατονίνης, ενός αντιοξειδωτικού που βοηθά το σώμα να ρυθμίσει τους καρδιακούς ρυθμούς την ώρα του ύπνου. Ειδικά σε περιπτώσεις “jet lag” ή και κάθε είδους αϋπνίας, τα αποξηραμένα ή νωπά κεράσια, αν καταναλωθούν μια ώρα πριν τον ύπνο, προσφέρουν πολλές ώρες νυχτερινής ξεκούρασης.


Γαλακτοκομικά προϊόντα
Το γιαούρτι, το γάλα και το τυρί cottage περιέχουν το αμινοξύ τρυπτοφάνη, που βοηθά τον οργανισμό να παράγει την απαραίτητη για τον ύπνο σεροτονίνη και μελατονίνη. Αν καταναλώσετε μια ώρα πριν τον ύπνο ένα ποτήρι ζεστό γάλα ή ένα γιαούρτι με χαμηλά λιπαρά, ο εγκέφαλός σας θα δημιουργήσει τους αναγκαίους νευροδιαβιβαστές του ύπνου. Γενικότερα, ο,τι αποτελείται από ασβέστιο, όπως είναι ο σολωμός, τα δημητριακά και ο χυμός πορτοκαλιού μπορεί να βοηθήσει σημαντικά.
Σύνθετοι υδατάνθρακες
Όταν τα γαλακτοκομικά προϊόντα συνδυάζονται με τους σύνθετους υδατάνθρακες, όπως είναι το ψωμί ολικής αλέσεως, τότε τα αποτέλεσματα της φυσικής θεραπείας είναι ακόμα πιο γρήγορα. Ειδικότερα, οι υδατάνθρακες ενθαρρύνουν τον εγκέφαλό να απελευθερώσει την ινσουλίνη, ανοίγοντας το δρόμο για την απορρόφηση της τρυπτοφάνης. Ένας απλός συνδυασμός του cottage cheese με ένα κομμάτι ψωμιού ολικής αλέσεως και θα παρατηρήσετε μεγάλες αλλαγές στον ύπνο.
Μπανάνες - Σταφύλια
Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Ουισκόνσιν ανακάλυψαν ότι οι μπανάνες προσφέρουν «διπλά» στον ύπνο, καθώς διαθέτουν όχι μόνο κάλιο, που είναι υπεύθυνο για τον βαθύ και σταθερό ύπνο, αλλά και απεριόριστο αμινοξύ τρυπτοφάνη. Έτσι το εσωτερικό ρολόι σας θα λειτουργήσει προληπτικά ενάντια στην κόπωση και θα βοηθήσει να κοιμηθείτε εύκολα το βράδυ. Παράλληλα, τα σταφύλια θεωρούνται ένα ακόμη φρούτο που σύμφωνα με διάφορες Ιταλικές μελέτες διαθέτουν αντιοξειδωτικά που οδηγούν προς την υπνηλία.
Διάφορες άλλες τροφές
Κάποιες από τις τροφές που μειώνουν τα επίπεδα άγχους, καθώς είναι πλούσιες σε μαγνήσιο είναι: οι ξηροί καρποί (κυρίως τα κάσιους, το κουκουνάρι και τα αμύγδαλα), το σιτάρι και το πίτουρο βρώμης, οι αγκινάρες, το σπανάκι και τα μαύρα φασόλια. Παράλληλα, οι πιπεριές, ο τόνος, το κοτόπουλο και το σπανάκι αποτελούν ενθαρρυντικά προϊόντα για τον ύπνο. Τρώγοντας τρόφιμα με υψηλό γλυκαιμικό δείκτη πέντε ώρες πριν την ώρα του ύπνου, όπως πατάτες, μπισκότα, λευκό ψωμί, καστανό ρύζι, απελευθερώνεται η γλυκόζη και η ινσουλίνη στο αίμα, με αποτέλεσμα τον άμεσο ύπνο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...