Δευτέρα, 27 Οκτωβρίου 2014

Α Κ Τ Ι Ν Ι Δ Ι Ο !

Εξαιρετικά ωφέλιμα τα ακτινίδια για τον οργανισμό!


Εξαιρετικά ωφέλιμα τα ακτινίδια για τον οργανισμό!
Αν συνεχίζετε να «ξινίζετε» στην όψη του ακτινιδίου, διαβάστε για τα οφέλη που προσφέρει στον οργανισμό μας και σίγουρα θα σπεύσετε να προμηθευτείτε μια σακούλα ακτινίδια, από το πλησιέστερο μανάβικο. Το ακτινίδιο αποτελεί ένα από τα πιο εξωτικά και τροπικά φρούτα, ενώ παράλληλα είναι ένα από τα μοναδικά ίσως φρούτα που προσφέρουν πληθώρα θρεπτικών συστατικών με την κατανάλωση ενός και μόνο τεμαχίου. Έχει γλυκόξινη γεύση, ενώ όσον αφορά την εμφάνισή του, εξωτερικά ο φλοιός του έχει χρώμα καφέ, ενώ εσωτερικά είναι πράσινο με μικρούς μαύρους σπόρους. Το ακτινίδιο ανακαλύφθηκε από τον Hayward Wright ο οποίος του έδωσε και την επίσης γνωστή ονομασία του ως κίουι (Kiwi). Η Κίνα θεωρείται η χώρα καταγωγής του ακτινιδίου από τα αρχαία χρόνια, ενώ στην σημερινή εποχή καλλιεργείται σε πολλές χώρες ανά τον κόσμο όπως Γαλλία, Ιταλία, Νέα Ζηλανδία, Αμερική αλλά και Ελλάδα. Στην Ελλάδα, οι κυριότερες περιοχές καλλιέργειάς του είναι η Πιερία, η Λάρισα και τα Χανιά. Από τα πρώτα κιόλας χρόνια της κατανάλωσής του, άρχισαν να διαφαίνονται οι θεραπευτικές του ιδιότητες, οι οποίες κυρίως οφείλονται στα υψηλής περιεκτικότητάς του θρεπτικά συστατικά, όπως βιταμίνες, ιχνοστοιχεία και νερό. Στη σημερινή εποχή, η κατανάλωσή του έχει αυξηθεί σημαντικά λόγω των πολύτιμων συστατικών που περιέχει, αλλά και λόγω της χαμηλής θερμιδικής του αξίας.
Το ακτινίδιο είναι το πλουσιότερο φρούτο σε βιταμίνη C, παρόλο που ο περισσότερος κόσμος θεωρεί λανθασμένα το πορτοκάλι. Η κατανάλωση ενός και μόνο ακτινιδίου, μπορεί να καλύψει τις ημερήσιες ανάγκες μας στην βιταμίνη αυτή. Η βιταμίνη C αποτελεί ισχυρό αντιοξειδωτικό, το οποίο βοηθά στην καταπολέμηση των ελευθέρων ριζών, καθώς επίσης και στην παραγωγή κολλαγόνου, για τη διατήρηση της υγείας του δέρματος. Επιπρόσθετα, το ακτινίδιο αποτελεί εξαίρετη πηγή των λιποδιαλυτών βιταμινών Α και Ε, οι οποίες με την σειρά τους επιβραδύνουν την διαδικασία της γήρανσης και προστατεύουν τα κύτταρα από φθορές. Άλλες πολύ σημαντικές βιταμίνες που βρίσκουμε στο ακτινίδιο, είναι οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β, οι οποίες βοηθούν σε μεγάλο βαθμό στην υγιή λειτουργία του εγκεφάλου αλλά και το φυλλικό οξύ, το οποίο παρεμποδίζει τις γενετικές ανωμαλίες στα έμβρυα.
Παράλληλα με τις βιταμίνες και τα ιχνοστοιχεία κατέχουν υψηλή θέση στην θρεπτική αξία του ακτινιδίου. Τα πιο σημαντικά από αυτά είναι το κάλιο, το μαγνήσιο, το ασβέστιο, ο φώσφορος, ο σίδηρος, ο χαλκός και ο ψευδάργυρος. Το κάλιο βοηθάει στη μείωση της αρτηριακής πίεσης και περιέχεται στο ακτινίδιο σχεδόν στην ίδια ποσότητα που περιέχεται και στην μπανάνα. Ο φώσφορος και το μαγνήσιο δρουν συνεργαστικά, για την καλύτερη υγεία των οστών και των δοντιών. Επιπλέον, η βιταμίνη C που περιέχει το ακτινίδιο, βοηθάει στην καλύτερη απορρόφηση του σιδήρου.
Άλλα συστατικά τα οποία περιέχονται στα ακτινίδια, είναι οι φυτικές ίνες, το νερό, τα ω 3 και ω 6 λιπαρά και πολλά ισχυρά αντιοξειδωτικά. Μια από τις πιο διαδεδομένες ευεργετικές ιδιότητες του ακτινιδίου είναι η διουρητική δράση του, η οποία οφείλεται κατά κύριο λόγο στις φυτικές ίνες που περιέχει.
Οι φυτικές ίνες βοηθούν στην διατήρηση της υγείας του εντέρου και στην απομάκρυνση των τοξικών ουσιών από αυτό. Μια μερίδα ακτινιδίου (76γρ.) παρέχει το 10% της ημερήσιας συνιστώμενης ποσότητας σε φυτικές ίνες (3γρ). Επομένως, η συστηματική κατανάλωση του ακτινιδίου, μπορεί να βοηθήσει αποτελεσματικά στην καταπολέμηση της δυσκοιλιότητας αλλά και του φουσκώματος.
Αυτό το μοναδικό φρούτο αποτελεί μια πολύτιμη πηγή ω3 και ω6 λιπαρών οξέων, τα οποία είναι ευρέως διαδεδομένα για την πρόληψη αλλά και την αντιμετώπιση των καρδιαγγειακών παθήσεων, όπως επίσης και για τον καλύτερο έλεγχο των φλεγμονών στο σώμα. Τα λιπαρά αυτά οξέα, συναντώνται κυρίως στα μικρά μαύρα σπόρια του ακτινιδίου.
Η λουτεΐνη είναι ένα ακόμη συστατικό που ξεχωρίζει στο ακτινίδιο. Είναι μια χρωστική ουσία, η οποία προστατεύει την όραση, δρώντας σαν «εσωτερικά γυαλιά ηλίου», καθώς βοηθά στην καλύτερη υγεία του δέρματος. Αξίζει να αναφέρουμε πως, όπως όλα τα φρούτα και τα λαχανικά, έτσι και η συστηματική κατανάλωση ακτινιδίου, έχει αποδειχθεί από έρευνες ότι βοηθά στην πρόληψη των καρδιαγγειακών παθήσεων, της παχυσαρκίας, του διαβήτη τύπου 2, στη μείωση της χοληστερόλης, καθώς και άλλων χρόνιων εκφυλιστικών ασθενειών.
Υπάρχουν πολλοί τρόποι με τους οποίους μπορούμε να το καταναλώσουμε. Λόγω του ότι έχει σκληρό φλοιό, μπορεί εύκολα να μεταφερθεί και να καταναλωθεί, ως ένα υγιεινό σνακ. Για να μπορέσουμε να αποκομίσουμε όλα τα οφέλη από τα θρεπτικά του συστατικά, θα πρέπει να το καταναλώνουμε αμέσως μετά την κοπή του ,γιατί διαφορετικά οι περισσότερες βιταμίνες του χάνονται -και κυρίως η βιταμίνη C.
Εξωτικό, θρεπτικό και ιδιαίτερα ωφέλιμο για τον οργανισμό, το ακτινίδιο είναι το κατεξοχήν φρούτο του χειμώνα. Είναι πολύ ζουμερό και έχει μια χαρακτηριστική γλυκόξινη γεύση, που ίσως και να αποθαρρύνει πολλούς να το προτιμούν. Οι ευεργετικές του όμως ιδιότητες, σίγουρα θα σας κάνουν να αναθεωρήσετε.
Το ακτινίδιο δεν είναι μόνο ευεργετικό για την υγεία, αλλά έχει και ιδιαίτερα χαμηλή θερμιδική αξία, για όσους προσέχουν ιδιαίτερα τη διατροφή τους. Μπορείτε να το καταναλώσετε ωμό ή σε κάποιο γλυκό, ή να φτιάξετε τη δική σας μαρμελάδα από ακτινίδιο. Η διατροφική του αξία διατηρείται σε οποιαδήποτε μορφή του.
Προστατεύει από το άσθμα και ασθένειες του αναπνευστικού
ακτινίδιο (2)Έρευνες έχουν δείξει ότι η συστηματική κατανάλωση ακτινιδίων σε συνδυασμό με μια ισορροπημένη διατροφή, πλούσια σε φρούτα και λαχανικά, προστατεύει ιδιαίτερα τα παιδιά από την εμφάνιση ασθματικών κρίσεων. Συγκεκριμένα πρόσφατες μελέτες που διενεργήθηκαν στην Ιταλία, σε παιδιά ηλικίας 6-7 ετών, απέδειξαν τα οφέλη του ακτινιδίου για την αναπνευστική λειτουργία. Τα παιδιά που κατανάλωναν 5 με 7 μερίδες εσπεριδοειδών και ακτινιδίων την εβδομάδα, εμφάνισαν μικρότερες πιθανότητες άσθματος σε ποσοστό 44%, σε σύγκριση με τα παιδιά που κατανάλωναν ακτινίδιο μόνο μια φορά την εβδομάδα. Ακόμη η έρευνα έδειξε ότι ο βραδινός βήχας μειώθηκε κατά 27%, η δύσπνοια κατά 32%, η καταρροή κατά 28%, ενώ ο έντονος «συριγμός» στην αναπνοή, κατά 41% και ο χρόνιος βήχας κατά 25%. Αυτό συμβαίνει λόγω της υψηλής περιεκτικότητας του φρούτου σε βιταμίνη C, τόσο, που καλύπτει την συνιστώμενη αναγκαία ποσότητα που χρειάζεται ο οργανισμός. (Τυχαία είναι χειμωνιάτικο φρούτο;)
Καταπολεμά τις καρδιαγγειακές παθήσεις
Η καθημερινή κατανάλωση ακτινιδίων, δρα ευεργετικά για την καρδιά μας. Το ακτινίδιο είναι περισσότερο αποτελεσματικό σε σύγκριση με την ασπιρίνη, που καταναλώνουμε προληπτικά για την προστασία της καρδιάς. Αυτό συμβαίνει γιατί τα ακτινίδια δεν προκαλούν φλεγμονές ή λοιπές παρενέργειες στο έντερο. Μελέτη που διενεργήθηκε σε Πανεπιστήμιο της Νορβηγίας, έδειξε ότι η καθημερινή κατανάλωση 2 με 3 ακτινιδίων την ημέρα, μειώνει σημαντικά τη συγκέντρωση των αιμοπεταλίων και το ενδεχόμενο δημιουργίας θρομβώσεων στο αίμα, σε ποσοστό 18%. Ανάλογα ενθαρρυντικά ήταν και τα δείγματα για την μείωση των τριγλυκεριδίων, σε ποσοστό της τάξης του 15%. Με τον τρόπο αυτό ο οργανισμός προστατεύεται από την δημιουργία «πλακών» στα τοιχώματα των αρτηριών και συνεπώς και από τις καρδιακές παθήσεις.
Έχει αντικαρκινική δράση
Τα ακτινίδια περιέχουν μεγάλες ποσότητες από φλαβονοειδή και καροτενοειδή, τα οποία έχουν πλούσια αντιοξειδωτική δράση. Τα συγκεκριμένα θρεπτικά συστατικά βοηθούν σημαντικά στην προστασία και αποτροπή οξυγόνωσης του DNA. Η προστασία του DNA είναι σημαντική καθώς έτσι μειώνεται αισθητά ο κίνδυνος εμφάνισης και ανάπτυξης των καρκινικών κυττάρων.
Βοηθά στην καλύτερη πέψη
Το ακτινίδιο είναι μια πολύ καλή πηγή φυτικών ινών. Οι συγκεκριμένες ίνες βοηθούν στην καλύτερη λειτουργία της πέψης, καθώς λειτουργούν ρυθμιστικά και απομακρύνουν τις περιττές για τον οργανισμό τοξίνες, ιδίως από το έντερο. Η εν λόγω λειτουργία βοηθά στην αποτροπή της εμφάνισης του καρκίνου στο παχύ έντερο. Καταλυτική είναι και η δράση του ακτινιδίου σε προβλήματα δυσκοιλιότητας και λοιπά γαστρεντερικά προβλήματα.

Προστατεύει τα μάτια
Το ακτινίδιο είναι πλούσια πηγή λουτεΐνης και ζεαξανθίνης, δύο αντιοξειδωτικών που βρίσκονται σε μεγάλη συγκέντρωση στο κεντρικό μέρος του αμφιβληστροειδούς χιτώνα του ματιού. Η λουτεΐνη φιλτράρει το μπλε φως και καταπολεμά τη συσσώρευση ελεύθερων ριζών που μπορεί να οδηγήσουν σε καταρράκτη και την σχετική με την ηλικία, εκφύλιση της ωχράς κηλίδας, που αποτελεί τη βασική αιτία τύφλωσης για τους ανθρώπους άνω των 55. Πρόσφατη έρευνα έδειξε ότι η ημερήσια κατανάλωση 3 περίπου ακτινιδίων, μειώνει σημαντικά το ρίσκο εμφάνισης παθήσεων στο μάτι, όπως γλαύκωμα, εκφύλιση της ώχρας κηλίδας κ.ά.
Ρυθμίζει την αρτηριακή πίεση
Τα ακτινίδια είναι καλοί ρυθμιστές των επιπέδων της πίεσης του αίματος. Είναι πλούσια σε ηλεκτρολύτες και ιδίως σε κάλιο. Το κάλιο είναι σημαντικό στοιχείο των κυττάρων και των σωματικών υγρών. Βοηθά στον έλεγχο του καρδιακού ρυθμού και στη αρτηριακή πίεση, αντιμετωπίζοντας τις βλαβερές συνέπειες από την τυχόν μεγάλη ποσότητα νατρίου.
…!
ακτινίδιο - χυμόςΕίναι καλό για την επιδερμίδα μας
Το ακτινίδιο είναι πλούσιο σε βιταμίνη Ε, ένα πολύ σημαντικό αντιοξειδωτικό που προστατεύει και χαρίζει ένα υγιές και φωτεινό δέρμα, αποτρέποντας την εμφάνιση τυχόν ανεπιθύμητων παθήσεων.
Ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα
Χάρη στην υψηλή περιεκτικότητά του σε βιταμίνη C, που είναι ένα από τα πιο «δυνατά» αντιοξειδωτικά για τον οργανισμό μας, τα ακτινίδια θωρακίζουν τον οργανισμό από εξωτερικούς «εχθρούς», ενώ παράλληλα χαρίζουν ενέργεια και ευεξία.
Καταπολέμα την ανδρική στειρότητα
Λόγω του ότι το ακτινίδιο περιέχει αργινίνη, ένα αμινοξύ με αγγειοδιασταλτικές ιδιότητες, βοηθά στην καλύτερη αιμάτωση της περιοχής των ανδρικών γεννητικών οργάνων, καταπολεμώντας σημαντικά τη στυτική δυσλειτουργία.
Βοηθά τις εγκύους
Η μεγάλη ποσότητα φυλλικού οξέος που περιέχει το ακτινίδιο, το κάνει ιδιαίτερα ευεργετικό για τις εγκύους, καθώς βοηθά σημαντικά στην ανάπτυξη των κυττάρων του αίματος του εμβρύου στη μήτρα. Ενδείκνυται λοιπόν για τις γυναίκες κατά την περίοδο της εγκυμοσύνης να καταναλώνουν ακτινίδια, προκειμένου να αποφύγουν τυχόν γενετικές ανωμαλίες στα κυοφορούμενα έμβρυα.
Στοιχεία από: 
www.ygeianews.gr

www.clickatlife.gr
Ακτινίδιο: μικρό αλλά θαυματουργόακτινίδιο (2)
Άλλος έχει το όνομα κι άλλος τη χάρη, αφού μπορεί τα πορτοκάλια να φημίζονται για την περιεκτικότητά τους σε βιταμίνη C, αλλά το ακτινίδιο περιέχει διπλάσια ποσότητα. Έχει περισσότερες φυτικές ίνες από το μήλο και ξεπερνάει τη μπανάνα σε κάλιο. Όλο αυτό το μοναδικό μείγμα βιταμινών, θρεπτικών φυτικών συστατικών και μετάλλων που συναντάμε στο πρασινωπό αυτό φρούτο μας προστατεύει από μελλοντικές καρδιακές παθήσεις, εγκεφαλικό, καρκίνο και αναπνευστικά προβλήματα, ενώ παρουσιάζει παρόμοια δράση με την ασπιρίνη, χωρίς φυσικά τις παρενέργειές της. Ταυτόχρονα, εμποδίζει την εμφάνιση θρόμβων στο αίμα, ρίχνει την αρτηριακή πίεση, όπως και την «κακή» LDL χοληστερόλη και βοηθά τα κύτταρα που έχουν υποστεί βλάβη, να διορθωθούν. Στην Κινέζικη ιατρική μάλιστα, χρησιμοποιείται για να επιταχύνει τη θεραπεία πληγών.
Πόσο να τρώτε: Ένα με δύο ακτινίδια την ημέρα θα σας κρατήσουν γερούς για πολλά χρόνια και μην ξεχνάτε να τα καταναλώνετε αμέσως μόλις τα κόψετε και να προτιμάτε τα ώριμα, γιατί έχουν μεγαλύτερη αντιοξειδωτική προστασία.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...