Σάββατο, 22 Νοεμβρίου 2014


Τι πρέπει να προσέχουμε με τις βιταμίνες 

Τι πρέπει να προσέχουμε με τις βιταμίνες
Μυστικά για τις βιταμίνες
Όταν παίρνετε βιταμίνες υπάρχουν κάποιοι κανόνες
♦Μην παίρνετε βιταμίνες με άδειο στομάχι
Οι βιταμίνες Α, Ε, D και Κ χρειάζονται λιπαρά για να απορροφηθούν. Αν φάτε, για παράδειγμα, 1 κουταλάκι τυρί-κρέμα μαζί με τη βιταμίνη Ε, αυξάνετε την απορρόφησή τους στο τριπλάσιο.
Στρατηγική Να παίρνετε τις βιταμίνες σας με το κύριο γεύμα. Αυτό μεγιστοποιεί την πιθανότητα να υπάρχουν οι παράγοντες που χρειάζονται για την απορρόφηση των θρεπτικών στοιχείων.
♦Μη λαμβάνετε ξεχωριστά συμπληρώματα
Οι βιταμίνες δε λειτουργούν απομονωμένες. Η βιταμίνη Β6, για παράδειγμα, είναι άχρηστη για τον οργανισμό μέχρι να μετατραπεί σε άλλη μορφή από ένα ένζυμο που εξαρτάται από τον ψευδάργυρο. Εάν έχετε έλλειψη σε ψευδάργυρο και παίρνετε βιταμίνη Β6 για να ανακουφιστείτε από τα συμπτώματα του προεμμηνορροϊκού συνδρόμου, δε θα δείτε μεγάλη διαφορά.
Στρατηγική Ξεκινήστε με μία πολυβιταμίνη. Αυτό σας παρέχει τα απαραίτητα στοιχεία εκεί που πρέπει, έτσι ώστε όταν προσθέσετε ένα ξεχωριστό συμπλήρωμα, να είναι αποτελεσματικό.
♦Μην παίρνετε βιταμίνες που δεν μπορεί να χρησιμοποιήσει ο οργανισμός σας
Ο οργανισμός απορροφά κάποια θρεπτικά στοιχεία καλύτερα από άλλα. Η απορρόφηση του ψευδαργύρου, για παράδειγμα, ο οποίος ενισχύει το ανοσοποιητικό και βοηθά στην επούλωση των πληγών μπορεί να ποικίλλει, από 30 έως 80%, ανάλογα με τον τύπο του χαπιού.
Στρατηγική Να διαβάζετε τις ετικέτες. Τα συμπληρώματα που πρέπει να αποφεύγετε είναι αυτά με το επίθεμα «oxide», «sulphate» ή «carbonate», καθώς δεν απορροφώνται καλά. Προτιμήστε αυτά όπου χρησιμοποιούνται μεταλλικά στοιχεία σε χημική μορφή (chelated) – προσθέτουν ένα επιπλέον μόριο στα μεταλλικά στοιχεία για να βοηθήσουν στην απορρόφησή τους. Επίσης, ελέγξτε την βιταμίνη Ε. Απορροφάται τουλάχιστον 36% περισσότερο από τη φυσική μορφή (d-alpha tocopherol) παρά από τη μορφή dl-alpha.
♦Μην αναμειγνύετε τις βιταμίνες με φάρμακα
Ένας στους 20 συνδυάζει συμπληρώματα και φάρμακα με τρόπους που θα μπορούσαν να έχουν παρενέργειες στην υγεία του. Ορισμένα βότανα ή διατροφικά συμπληρώματα (βιταμίνες, ιχνοστοιχεία, αμινοξέα), όταν λαμβάνονται ταυτόχρονα με φάρμακα, μπορεί να προκαλέσουν από ήπια μέχρι σοβαρά καρδιολογικά προβλήματα, πόνο στην κοιλιά και πονοκέφαλο.
Στρατηγική Αν λαμβάνετε φάρμακο για ένα πρόβλημα, μην παίρνετε ποτέ συμπλήρωμα για το ίδιο πράγμα. Επίσης, μην ξεχνάτε να αναφέρετε με λεπτομέρεια στο γιατρό σας τα συμπληρώματα που λαμβάνετε. Ακόμη και οι βιταμίνες και τα ιχνοστοιχεία χωρίς ιδιαίτερη φαρμακευτική χρήση μπορεί να επηρεάσουν την απορρόφηση, το μεταβολισμό και την αποτελεσματικότητα άλλων φαρμάκων.
♦Μην υπερβαίνετε το όριο
Οι υψηλές δόσεις ενός ξεχωριστού συμπληρώματος ανησυχούν τους διατροφολόγους. Καναδοί ερευνητές διαπίστωσαν πρόσφατα ότι το 47% των ανθρώπων παίρνουν τακτικά πάνω από 35 mg νιασίνης, που μπορεί να προκαλέσει αρρυθμία. Υπάρχουν, επίσης, αναφορές ότι οι άνθρωποι που παίρνουν μεγάλες δόσεις ασβεστίου, οι οποίες δεν απορροφώνται, αναπτύσσουν ενδεχομένως επιβλαβείς εναποθέσεις ασβεστίου στις αρτηρίες τους.
Στρατηγική Προτιμήστε συνδυασμένα συμπληρώματα «υψηλών δόσεων», καθώς είναι θεραπευτικά, αλλά και ασφαλή.
♦Μην περιμένετε άμεσα αποτελέσματα
Τα συμπληρώματα, όπως και πολλά  φάρμακα δεν επιδρούν αμέσως με το πρώτο χάπι. Χρειάζονται χρόνο γι' αυτό και εξαρτάται από την ταχύτητα της ανανέωσης των κυττάρων στην περιοχή στην οποία επιδρούν. Τα κύτταρα του δέρματος ανανεώνονται ταχύτατα, οπότε η λήψη λιπαρών οξέων για την ενίσχυση της ενυδάτωσης μπορεί να προσφέρει ορατά αποτελέσματα ακόμη και μέσα σε 2 εβδομάδες. Όμως, αν παίρνετε κάτι για τα νύχια σας, μπορεί να χρειαστούν μήνες μέχρι να δείτε αλλαγή.
Στρατηγική Δείξτε υπομονή και να θυμάστε ότι τα αποτελέσματα δεν είναι πάντα χειροπιαστά, αλλά είναι σίγουρα αν περιμένετε ένα μικρό χρονικό διάστημα υπομονετικά, λαμβάνοντας τα συμπληρώματα. 
Πηγή
shape.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...