Παρασκευή, 7 Μαρτίου 2014

Αφιέρωμα Αντιγήρανση: Τα μυστικά της μακροζωίας

Tips νεότητας. Δες τι αποκαλύπτουν νέες επιστημονικές έρευνες.

Γράφει η Νέλλη Καλαμαρά


ΓΙΑΤΙ ΓΕΡΝΑΜΕ;Ποιοι είναι λοιπόν οι παράγοντες που προκαλούν γήρανση;

Το οξειδωτικό στρες: Οι ελεύθερες ρίζες –επιβλαβή ασταθή μόρια– εμπλέκονται λίγο ή πολύ όλες τις ασθένειες, που αποκτάμε μεγαλώνοντας.
Η χρόνια φλεγμονή: Όλο και περισσότερα προβλήματα υγείας, από την αρθρίτιδα έως το έμφραγμα, ανακαλύπτουν οι ειδικοί ότι σχετίζονται με μια “κρυμμένη” συστηματική φλεγμονή που σιγοκαίει μέσα μας και χειροτερεύει, καθώς περνούν τα χρόνια.
Η γλυκοζυλίωση: Μεγάλο ποσοστό της γήρανσης οφείλεται στη ζάχαρη στο αίμα, η οποία προσκολλάται στις πρωτεΐνες (κυρίως στην αιμοσφαιρίνη και στο κολλαγόνο) και σχηματίζει νέα επιβλαβή μόρια που ονομάζονται AGEs και προκαλούν βλάβες και φλεγμονές στους ιστούς.
Οι ορμονικές ανισορροπίες: Καθώς μεγαλώνουμε, οι ορμόνες μας, που ρυθμίζουν τα πάντα στο σώμα, απορρυθμίζονται προκαλώντας καταστάσεις που σχετίζονται με το γήρας, όπως κατάθλιψη, οστεοπόρωση, μείωση της λίμπιντο.
Οι μεταλλάξεις στο DNA: Με τα χρόνια τα συστήματα “επιδιόρθωσης” του DNA χαλάνε, γεγονός που οδηγεί σε σωρεία ασθενειών.
Το μειωμένο ανοσοποιητικό σύστημα: Το οπλοστάσιο του οργανισμού μας ενάντια στους ιούς, στα βακτήρια και σε όλους τους εξωγενείς εχθρούς ατονεί με τα χρόνια. 



ΤΑ ΑΝΤΙΦΛΕΓΜΟΝΩΔΗ
Εισαγωγή στη Μακροζωία σε 7 απλά βήματα: 

1. Whole foods: Πρέπει να καταναλώνουμε ολόκληρα, αληθινά τρόφιμα, πλούσια σε φυτικές ίνες, μη επεξεργασμένα, νωπά, χωρίς πολλή ζάχαρη και χωρίς τρανς λιπαρά. Η διατροφή μας απαιτείται να είναι πλούσια σε ισχυρά αντί-φλεγμονώδη συστατικά που ονομάζονται “φυτοθρεπτικά συστατικά”.
2 . Υγιή λίπη: Πρέπει να καταναλώνουμε τροφές που περιέχουν υγιή μονοακόρεστα λιπαρά, όπως το ελαιόλαδο, οι ξηροί καρποί, το αβοκάντο και τα Ωμέγα-3 λιπαρά.
3 . Τακτική άσκηση: Πρόσφατες έρευνες συγκλίνουν στο ότι η τακτική άσκηση μειώνει τη φλεγμονή, βελτιώνει τη λειτουργία του ανοσοποιητικού, ενισχύει το καρδιαγγειακό σύστημα, διορθώνει και αποτρέπει την αντίσταση στην ινσουλίνη και είναι το κλειδί για τη βελτίωση της διάθεσης και την καταπολέμηση του στρες.
4. Χαλάρωση: Μαθαίνουμε να “δουλεύουμε” το πνευμονογαστρικό μας νεύρο. Αυτό το ισχυρό νεύρο χαλαρώνει όλο μας το σώμα και μειώνει τη φλεγμονή, αρκεί να μάθουμε να το χαλαρώνουμε με γιόγκα, διαλογισμό, βαθιές αναπνοές ή ακόμη και με ένα ζεστό μπάνιο.
5. Αποφυγή αλλεργιογόνων: Ενημερωνόμαστε αν έχουμε αλλεργία σε συγκεκριμένα τρόφιμα και αποφεύγουμε την κατανάλωσή τους. Η γλουτένη και τα γαλακτοκομικά προϊόντα είναι οι δύο «συνήθεις ύποπτοι».
6. Θεραπεία εντέρου: Η κατανάλωση προβιοτικών βοηθάει την πέψη και ενισχύει την ισορροπία των υγιών βακτηρίων στο έντερό μας, το οποίο μειώνει τη φλεγμονή.
7. Συμπληρώματα: Καταναλώνουμε ιχνοστοιχεία συμπληρωμάτων, ιχθυέλαια, βιταμίνη D, καθώς αυτά βοηθούν στη μείωση της φλεγμονής .

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...