Τετάρτη, 12 Μαρτίου 2014

Κ Ο Υ Ν Ο Υ Π Ι Δ Ι !!

Κουνουπίδι: Από φέτος στη… μόδα ως υπερ-τροφή!


Το κουνουπίδι είναι το υπερτροφικό λουλούδι του φυτού ανθοκράμβη. Εμείς πετάμε τα φύλλα του και τρώμε το κατάλευκο άνθος μαζί με το κοτσάνι του. Μπορεί να έχει γλυκιά γεύση, όμως η μυρωδιά του σπάνια αντέχεται. Πάντως χαλάλι του, αφού και αντικαρκινικό είναι (κυρίως για μαστούς, ωοθήκες, προστάτη, ουροδόχο κύστη και παχύ έντερο) και καθαρίζει το σώμα από τις τοξίνες, πριν προλάβουν να προκαλέσουν βλάβες. Γι΄ αυτά και για άλλα πολλά το 2014 το κουνουπίδι θα είναι πολύ στη… μόδα της γκουρμέ διατροφής, εξηγούν οι σεφ (ασχέτως αν το θειάφι που περιέχει δημιουργεί τυμπανισμό, κάτι που δεν είναι και τόσο… σικ). Μάλιστα συνιστούν να προτιμούμε τη μοβ και την πορτοκαλί εκδοχή του, καθώς περιέχουν 25 φορές περισσότερη βιταμίνη Α από ό,τι το κλασικό, χιονάτο κουνουπίδι.

Γιατί ονομάζεται υπερ-τροφή;

Το κουνουπίδι είναι γεμάτο με θρεπτικά συστατικά, που παίζουν ρόλο πανοπλίας απέναντι σε διάφορες ασθένειες ενισχύοντας το ανοσοποιητικό μας σύστημα. Περιέχει άφθονη βιταμίνη C, σίδηρο, φολικό οξύ, β- καροτένιο, βιταμίνες K, Β1, Β2, Β3, Β5 και B6, κάλιο, μαγγάνιο, ασβέστιο, μαγνήσιο, φώσφορο, θειάφι, ιώδιο, πρωτεΐνες, φυτικές ίνες και αντιοξειδωτικές φυτοχημικές ουσίες, οι οποίες προστατεύουν τα κύτταρα από τις φλεγμονές, τις καρκινικές μεταλλάξεις και τις τοξίνες. Επίσης βάζουν φρένο στο ελικοβακτηρίδιο του πυλωρού, που ταλαιπωρεί το στομάχι.

Γιατί ταιριάζει με τα ψάρια;

Το κουνουπίδι αποτελεί μια από τις πολλές εναλλακτικές φυτικές πηγές ασβεστίου. Για να απορροφηθεί όμως καλύτερα το ασβέστιο που περιέχει, οι διατροφολόγοι συνιστούν να καταναλώνεται μαζί με μια πηγή βιταμίνης D, όπως τα θαλασσινά και τα μικρά ψάρια (σαρδέλα, γαύρος).

Πώς το διαλέγεις

Το κουνουπίδι είναι ένα από τα τρία κορυφαία τρόφιμα (μαζί με το λεμόνι και το πράσο) στη διατροφική λίστα του Ιανουαρίου. Για να σιγουρευτείς ότι διαλέγεις το πιο φρέσκο, θα πρέπει να έχει χιονάτο χρώμα και να είναι σφιχτό και βαρύ. Επίσης τα λεπτά φύλλα που αγκαλιάζουν τα μπουκέτα του θα πρέπει να είναι πράσινα και όχι μαραμένα. Τέλος, να μην έχει σημεία μαυρισμένα ή κιτρινισμένα επάνω στη σάρκα του.

Λίγο βράσιμο μαζί με ψωμί

Το κουνουπίδι καταναλώνεται είτε ωμό είτε βρασμένο – μόνο για λίγα λεπτά σε ελάχιστο νερό ή στον ατμό (ίσα-ίσα για να μαλακώσει), γιατί αλλιώς λιώνει και χάνει τη γεύση του. Λίγες σταγόνες λεμονιού μέσα στο νερό θα το βοηθήσουν να παραμείνει ολόλευκο.
Αν θέλεις να απαλλάξεις την κουζίνα από την ιδιόρρυθμη μυρωδιά του, μπορείς να ρίξεις μια φέτα ψωμί στην κατσαρόλα όπου βράζει.

Ποιοι πρέπει να το προσέχουν

Το κουνουπίδι, όπως και τα άλλα σταυρανθή λαχανικά (λάχανο, λαχανάκια Βρυξελλών, μπρόκολο και παραπούλια) που ανήκουν στην ίδια οικογένεια, όταν τρώγονται συχνά και σε ποσότητες, ενδέχεται να επιβραδύνουν ή να διαταράξουν τη λειτουργία του θυρεοειδή. Και αυτό γιατί περιέχουν φυτοχημικές ενώσεις οι οποίες, σύμφωνα με τους επιστήμονες, παρεμποδίζουν την ικανότητα του σώματος να χρησιμοποιεί το ιώδιο των τροφών. Αυτές οι ουσίες καταστρέφονται ως ένα σημείο από τη θερμότητα, οπότε όσοι έχουν προβλήματα με τον θυρεοειδή τους καλύτερα να απολαμβάνουν το κουνουπίδι μόνο βρασμένο.
Επίσης όσοι έχουν προβλήματα στα νεφρά, αυξημένο ουρικό οξύ ή πάσχουν από ουρική αρθρίτιδα, θα πρέπει να προσέξουν την ποσότητα και τη συχνότητα κατανάλωσής του, επειδή το κουνουπίδι περιέχει ουσίες που ενδέχεται να δυσκολέψουν την κατάστασή τους. Golden Magazine
Φωτό: http://www.taste.com.au/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...