Τρίτη, 5 Αυγούστου 2014



Χοληστερίνη

Ξεκίνησε ένα ισορροπημένο πρόγραμμα διατροφής, που θα σε βοηθήσει να ελέγξεις καλύτερα και τη χοληστερίνη σου. Γι’ αυτό:

  • Απόφυγε τροφές υψηλές σε κορεσμένα λιπαρά όπως παχιά κρέατα, αλλαντικά, τηγανιτά, πλήρη γαλακτοκομικά, γλυκά, βούτυρο κ.λπ. 
  • Φάε περισσότερα φρούτα και λαχανικά που είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά. Φρόντισε να καταναλώνεις σίγουρα 5 μερίδες τη μέρα. 
  • Φάε πιο πολλά ψάρια, ειδικά αυτά που είναι πλούσια σε ω-3 λιπαρά (σαρδέλα, κολιός, σκουμπρί) που προστατεύουν την υγεία της καρδιάς. Προτίμησέ τα ψητά ή βραστά.
  • Πες «ναι» στις φυτικές ίνες. Εκτός από τα φρούτα και τα λαχανικά, πλούσια σε φυτικές ίνες που συντελούν στη μείωση της χοληστερόλης είναι και τα προϊόντα από δημητριακά ολικής άλεσης.
  • Απόφυγε το τηγάνισμα. Κάνοντας στροφή σε ψητά και βραστά και μειώνοντας τη χρήση ζωικού λίπους στο μαγείρεμα είναι ένας έξυπνος τρόπος για να μειώσεις την κακή χοληστερόλη.
  • Προτίμησε το ελαιόλαδο σε σαλάτες και στο μαγείρεμα καθώς είναι πλούσιο σε μονοακόρεστα λιπαρά οξέα που έχουν προστατευτική δράση στα αγγεία, αλλά και αυτό με μέτρο.
  • Κατανάλωσε τροφές πλούσιες σε στερόλες. Κάποια διατροφικά προϊόντα εμπλουτισμένα σε φυτικές στερόλες όπως μαργαρίνη, γάλα, γιαούρτι, ροφήματα  είναι αποδεδειγμένο ότι μπορούν να μειώσουν την κακή χοληστερόλη γιατί εμποδίζουν την απορρόφησή της από τον οργανισμό. 

Πόση πρέπει να είναι; Η επιθυμητή τιμή της συνολικής χοληστερίνης για άνδρες και γυναίκες άνω των 18 ετών είναι κάτω από 200 mg/dl. 


Με τη συνεργασία του Δημήτρη Δελλή, Ειδικού Παθολόγου, Διατροφολόγου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...