Κυριακή, 3 Αυγούστου 2014

Καρπούζι: Τα 7 “ατού” του φρούτου για την υγεία

Συντάκτης: Λιάνα Γεωργουλοπούλου, 07/07/2014

Καρπούζι: Τα 7 «ατού» του φρούτου για την υγεία Δροσερό, ευεργετικό και λίγο «παρεξηγήσιμο», το καρπούζι αποτελεί το σήμα κατατεθέν του καλοκαιριού. Γεμάτο με βιταμίνες, μέταλλα και θρεπτικά συστατικά, το ζουμερό superfood είναι ικανό να σας προσφέρει το 20% της ημερήσιας ανάγκης για βιταμίνη C και το 17% για βιταμίνη Α. Κόψτε μια φέτα καρπούζι μετά την παραλία ή δοκιμάστε το ως ένα απογευματινό σνακ και εκμεταλλευτείτε τα επτά οφέλη του που κατευθύνουν το σώμα προς την καλή υγεία.
Είναι πλούσιο σε βιταμίνες… παρά τις ελάχιστες θερμίδες του!
Εάν θέλετε να νικήσετε τη ζέστη του καλοκαιριού, πείτε «ναι» στο καρπούζι και αντεπεξέλθετε στις υψηλές θερμοκρασίες. Πρόκειται για ένα φρούτο που περιέχει μόνο 30 θερμίδες ανά 100gr και διαθέτει μηδενικό λίπος, ενώ παράλληλα αποτελεί εξαιρετική πηγή βιταμίνης Α. Πιο συγκεκριμένα, μόλις 100gr καρπουζιού την ημέρα παρέχουν το 19% της ημερήσιας ανάγκης για αυτή τη βιταμίνη που είναι απαραίτητη για την προστασία της όρασης, του δέρματος και των πνευμόνων. Την ίδια στιγμή, το δροσερό φρούτο είναι γεμάτο κάλιο, ουσία που απομακρύνει από τον κίνδυνο του εγκεφαλικού επεισοδίου και της στεφανιαίας νόσου, και διαθέτει μια γερή ποσότητα βιταμίνης Β-6, Β-1 και C.
Περιέχει περισσότερο λυκοπένιο από τις ντομάτες
Μια φέτα καρπουζιού έχει 1,5 φορές περισσότερο λυκοπένιο από ότι μια φρέσκια ντομάτα. Πρόκειται για μια αντιοξειδωτική ουσία που σταματά τις ελεύθερες ρίζες από την καταστροφή των κυττάρων, ενδυναμώνοντας έτσι το ανοσοποιητικό σύστημα. Παράλληλα, έρευνες έχουν αποδείξει ότι το λυκοπένιο, που συναντάται κυρίως στα κόκκινα φρούτα ή λαχανικά, καταπολεμά τις καρδιακές παθήσεις και τους διάφορους τύπους καρκίνου. Tip: Για να απολαύσετε περισσότερα αντιοξειδωτικά, διατηρήστε το καρπούζι σε θερμοκρασία δωματίου πριν το κόψετε σε φέτες…
Κινείται κατά του καρκίνου χάρη στα αντιοξειδωτικά του
Πέρα από το λυκοπένιο, το καρπούζι διαθέτει φλαβονοειδή, όπως είναι το β-καροτένιο, η λουτεΐνη, η ζεαξανθίνη και η κρυπτοξανθίνη. Αυτά τα αντιοξειδωτικά προστατεύουν το σώμα από τον καρκίνο του παχέος εντέρου, του προστάτη, του μαστού, του ενδομητρίου, του πνεύμονα και του συκωτιού. Οι χημικές ουσίες του καταφέρνουν να προστατεύσουν τα κύτταρα του σώματος και να χαρίσουν καλή υγεία.
Καρπούζι: Τα 7 «ατού» του φρούτου για την υγεία Ανακουφίστε τους πόνους των μυών με χυμό καρπουζιού
Ισπανική μελέτη από το Journal of Agricultural and Food Chemistry διαπίστωσε ότι η κατανάλωση χυμού από καρπούζι είναι ικανή να χαλαρώσει τους μύες του σώματος μετά από μια εξαντλητική προπόνηση. Πιο συγκεκριμένα, οι αθλητές που κατανάλωναν περίπου 450γρ. δυναμωτικού χυμού από καρπούζι μια ώρα πριν την άσκηση… είχαν λιγότερους πόνους στους μύες και πιο ισορροπημένο καρδιακό ρυθμό! Αυτό οφείλεται κυρίως στην κιτρουλίνη που συνδέεται με τη βελτίωση της λειτουργίας των αρτηριών και τη χαμηλή πίεση.
Βελτιώνει την υγεία των ματιών και την όραση
Χάρη στη βήτα – καροτίνη, συστατικό που χαρίζει την κόκκινη απόχρωση του, το καρπούζι προστατεύει τον αμφιβληστροειδή του ματιού και χαρίζει πρόληψη κατά της εκφύλισης της ωχράς κηλίδας. Ειδικότερα, η βήτα – καροτίνη μετατρέπεται σε βιταμίνη Α στο σώμα, με αποτέλεσμα να οδηγεί προς το λαμπερό δέρμα και τα υγιή δόντια και οστά. Ταυτόχρονα, οι λάτρεις του αποκτούν καλύτερη όραση κατά τις βραδινές ώρες και ενδυναμώνουν τα λεμφοκύτταρα του οργανισμού που «μάχονται» τις μολύνσεις.
Πολεμά την αφυδάτωση, την κόπωση και τον πονοκέφαλο
Το καρπούζι αποτελεί το κορυφαίο φρούτο για να ενυδατώσετε το σώμα σας, αφού περιέχει νερό κατά 91,5% και ζάχαρο που ανέρχεται στο 5%, σύμφωνα με το USDA. Η αφυδάτωση είναι ικανή να βλάψει την υγεία σας, καθώς όπως αναφέρει μελέτη από το The Journal of Nutrition, οι γυναίκες με ήπια αφυδάτωση εμφανίζουν δυνατούς πονοκέφαλους, δυσκολία συγκέντρωσης, κόπωση και άσχημη διάθεση. Άρα, ένας λόγος παραπάνω για να δροσίσετε τον οργανισμό σας με μια φέτα καρπουζιού.
«Κλείνει» την πόρτα στις φλεγμονές του ουροποιητικού συστήματος
Το καρπούζι χαρακτηρίζεται ως ένα φυσικό διουρητικό, που αυξάνει την ροή των ούρων και σε αντίθεση με το αλκοόλ ή την καφεΐνη, στηρίζει την υγεία των νεφρών. Αναλυτικότερα, διευκολύνει την πίεση στα νεφρά και τα καθαρίζει από τα άλατα και τις πέτρες. Παράλληλα, το φρούτο έχει θεραπευτική επίδραση όσον αφορά τις κυστίτιδες και τις ουρηθρίτιδες, προσφέροντας καλή υγεία και απομακρύνει από τον κίνδυνο της οστεοαρθρίτιδας και της ρευματοειδούς αρθρίτιδας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...