Τρίτη, 27 Μαΐου 2014


Οι καλύτερες πηγές φυσικής ασπιρίνης για την προστασία της καρδιάς σας, είναι τα σταφύλια και οι σταφίδες (και οι μαύρες και οι ξανθές), τα δαμάσκηνα, (φρέσκα και ξερά), τα σμέουρα, τα βερίκοκα και οι χουρμάδες.
Εδώ ίσως να βρίσκεται και το κλειδί για το περιβόητο “γαλλικό παράδοξο”. Καθώς οι Γάλλοι ενώ τρώνε πολλά λιπαρά τυριά συνηθίζουν κατά τη διάρκεια η και μετά το γεύμα, να πίνουν ένα δάχτυλο κρασί, διατηρώντας την καρδιά τους δυνατή. Το κρασί ως γνωστόν προέρχεται από τα σταφύλια.
Το μυστικό, συστατικό λέγεται σαλικυλίνη. Οι σαλικυλίνες είναι το συστατικό, που δίνει στην ασπιρίνη την καρδιοπροστατευτική της δράση.
Ένας λόγος που οι χορτοφάγοι αρρωσταίνουν σπάνια από καρδιά, είναι ότι «τρώνε» 10% περισσότερες σαλικυλίνες από όσους τρώνε κρέας μια φορά την ημέρα!
Επιστημονικές Αμερικανικές έρευνες, έχουν δείξει ότι η τακτική χρήση της ασπιρίνης θα μπορούσε να προλάβει 600.000 εμφράγματα το χρόνο εκ των οποίων μάλιστα τα 200.000 θα ήταν μοιραία! Επίσης η τακτική χρήσητης ασπιρίνης, θα μπορούσε να προλάβει 25.000 θανάτους τον χρόνο, από εγκεφαλικά επεισόδια! Θα μπορούσε ακόμη να προλάβει 24.000 θανάτους από καρκίνο του κόλου εντέρου!
Προσοχή! Ενώ η ασπιρίνη μας προστατεύει από ισχαιμικά εγκεφαλικά (είναι τα εγκεφαλικά που προκαλούνται από φραγμένη αρτηρία του εγκεφάλου) η αλόγιστη χρήση της για λόγους πρόληψης, μπορεί να σας κάνει ευάλωτους σε αιμορραγικά εγκεφαλικά. Οι ειδικοί πάντως σε ομοφωνία υποστηρίζουν ότι τα πλεονεκτήματα της ασπιρίνης σχετικά με την πρόληψη καρδιακών και εγκεφαλικών επεισοδίων, υπερτερούν  του ρίσκου πρόκλησης ενός αιμορραγικού εγκεφαλικού. Σε κάθε περίπτωση πριν αρχίσετε να παίρνετε για λόγους πρόληψης καθημερινά ασπιρίνη, το πιο ασφαλές και σωστό θα ήταν, να ενημερωθείτε από τον γιατρό σας. Μέχρι τότε εκμεταλλευτείτε τα φρούτα που περιέχουν ασπιρίνη!
Extra μυστικό: σαλικυλίνες, περιέχει και η πιπεριά τσίλι!
Ζωή Κυροπούλου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...